WFOŚiGW 2013
Informacje o projekcie
W Zespole Szkół Nr 4 w Skierniewicach została utworzona pracownia pod nazwą „Badamy i chronimy środowisko” przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Łodzi w ramach konkursu „Moja wymarzona ekopracownia” 2013 rok.
Beneficjentem zadania (utworzenia pracowni przyrodniczej „Badamy i chronimy środowisko”) jest Miasto Skierniewice.
- Wartość całkowita zadania wynosi : 39.724,77 zł. 100%
- Dotacja z WFOŚ i GW w Łodzi stanowi : 36.946,00 zł 93%
- Udział własny Miasta Skierniewice stanowi: 2.778,77 zł. 7%
Pracownia została wyposażona w sprzęt i urządzenia multimedialne do wykonywania prezentacji
z wykorzystaniem programów interaktywnych, przystosowanych do nowej podstawy programowej nauczania w gimnazjum, liceum i technikum dla przedmiotów przyrodniczych: chemii, przyrody, ochrony środowiska.
Podstawą urządzonej pracowni są urządzenia interaktywne takie jak:
- Tablica interaktywna wraz z oprogramowaniem do nauczania przedmiotów przyrodniczych,
- Projektor multimedialny,
- Laptop do tworzenia prezentacji oraz obsługi Internetu i dziennika elektronicznego,
- Urządzenie wielofunkcyjne (drukarka, scaner, kopiarka),
- Kamera cyfrowa,
Pracownia została wyposażona w pomoce dydaktyczne:
- Stół demonstracyjny wraz z dygestorium do przeprowadzania doświadczeń chemicznych,
- Zestaw odczynników chemicznych do gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej
- Walizka Ekobadacza, wodoszczelny tester pH i temperatury, zestaw doświadczalny GLEBA
- Plansze ścienne:
- Woda/otrzymywanie wody;
- Polska. Zanieczyszczenie środowiska;
- Ochrona przyrody/konturowa
- Film DVD: „Odnawialne źródła energii”
- Rośliny ozdobne
Ponadto sala , w której została urządzona pracownia została wyremontowana i wyposażona w:
- nowe lampy oświetleniowe i rolety okienne,
- nowe meble szkolne (ławki, krzesła, szafy, biurko i krzesło dla nauczyciela).
Cele związane z utworzeniem pracowni „Badamy i chronimy środowisko”:
Cele edukacyjne
Dostrzeganie zmian zachodzących w otaczającym środowisku oraz ich wartościowanie: poznanie praw
i mechanizmów rządzących przyrodą, uświadomienie zagrożeń środowiska przyrodniczego występujących w skali lokalnej i globalnej.
Rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska: budzenie szacunku do przyrody i kształtowanie ekologicznych zachowań uczniów.
Cele wychowawcze
Kształtowanie postaw, poszerzanie zainteresowań, harmonijny i wszechstronny rozwój ucznia oraz rozwijanie u uczniów zainteresowania otaczającym światem oraz rozwijanie motywacji do zdobywania wiedzy i kształtowanie aktywnej postawy.